luni, 28 iunie 2010

Am luat foc la Rammstein

Adevarul e ca baietii s-au jucat cu focul. Mai ales la propriu. Nu sunt critic muzical si nici nu-mi doresc acest statut. Voi impartasi doar cateva imagini si stari pentru cei care n-au ajuns ieri la Romexpo.

Prima imagine care m-a atins a fost desprinderea cortinei care masca nu scena, ci un imens drapel national german pe post de a doua cortina. Era un "statement" clar de tipul Deutschland Uber Alles. Are forta drapelul german. Si iti da forta.

Niciodata n-am vazut un public asa de organizat. Adevarul e ca nici n-aveai cum. Despre asta e vorba cu Rammstein. Canta ceas.

Momentul claparului care a plutit cu barca peste multime a fost impresionant, desi e deja leitmotiv in concertele lor. E una din marile gaselnite de show. Si cred ca poti s-o iei razna in barca aia. Esti un zeu pe marea multimii. Si multimea te poarta oriunde iti doresti.

Au cantat aproape tot discul nou plus cateva piese vechi. La Du Hast si Ich Will s-a rupt multimea.

Scenografie, lumini, regie excelente. Totul s-a sincronizat perfect si au reusit mai ales sa ne dea impresia ca muzica asta nu se poate canta decat intr-un asemenea decor cu elemente industriale grandioase: cazane de lumini, ventiloatoare, podele de tabla groasa nituita, pistoane, gaz, fum, flacari. Nu stiu care e contributia montarii in tot spectacolul de ieri, dar nu una mica in orice caz.

Eu asemenea pirotehnie n-am vazut. Vorba unui prieten: -Trebuie sa fi luat foc multa lume la repetitii pana s-a facut show-ul asta.

Sunet? Ca pe CD. Asurzitor.

Public foarte misto. Un public care parca n-avea nicio legatura cu Romania acestor zile. Neafectat de criza, salbatic si cu chef de viata, oameni care stiau ce vor si voiau toti deodata. Cred ca daca ne spuneau sa mergem la guvern si la parlament si sa-i scoatem din tara pe ritm de Du Hast, n-ar fi durat mai mult de cateva ore si treaba era gata, pusa pe alt fagas. Intotdeauna la concertele rock mi se pare ca tara asta mai are o sansa. Iar aseara erau cateva mii bune de oameni.

Inchei cu sentimentul pe care l-am avut dupa un bis cu trei piese. As mai fi vrut putin Rammstein.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu